marți, 12 octombrie 2021

Vorbit în public ... ?

 Când a fost ultimul moment în care ai avut de prezentat un proiect sau o idee în fața unui număr mai mare de oameni? Ce ai simțit în acel moment? Ai fost calm și sigur pe tine sau ai simțit cum anxietatea își face loc în mintea ta și au început să îți tremure picioarele și vocea? Dacă îți spun că pentru aceste emoții negative există o soluție, m-ai crede? 

Eram în primul an de facultate, iar pe lângă toate lucrurile noi și minunate pe care le experimentam cum ar fi viața de proaspăt adult, un nou stil de a învăța, o diversitate mare de oameni frumoși pe care îi cunoșteam, aflasem că vom avea multe proiecte de prezentat în fața colegilor și a profesorilor. Mereu mi-a plăcut partea practică de concepere a unui proiect, în general eram cea care făcea toată munca, iar ceilalți culegeau laudele. Cu toate acestea, la facultate era diferit, aveam proiecte atât individuale, cât și în echipă, diferența fiind că fiecare trebuia să își prezinte partea. Parcă a fost ieri momentul în care am avut de prezentat proiectul care m-a făcut să iau atitudine. Picioarele tremurau, vocea îmi era stinsă și nesigură, ochii mi se umpleau de lacrimi și tot ce îmi doream era să scap cât mai repede din fața mulțimii. Acela a fost momentul, momentul în care am decis să schimb ceva și să scap de acea panică pe care o simțisem. 

Auzisem de un club de public speaking, numit Oradea Toastmasters, unde în acel moment verișoara mea era președintele clubului. Ședințele se țineau miercurea, iar din dorința de a nu merge singură, am convins un profesor și o colegă să mă însoțească. Odată ajunși în sală am descoperit câteva fețe cunoscute, zâmbitoare care ne-au întâmpinat și ne-au explicat cum decurge o ședință obișnuită. În prezent au trecut 6 ani și e cel mai bun și constant lucru pe care l-am făcut în viața mea. 

Primul club al organizației a luat ființă în anul 1924, în Santa Ana California, ca urmare a eforturilor susținute de către Ralph C. Smedley, iar prima ședință oficială a avut loc în 22 Octombrie 1924.

Ce este defapt un club Toastmasters? Așa cum spune și misiunea acestuia : "Misiunea unui club Toastmasters este de a oferi un mediu de învăţare pozitiv şi de suport reciproc, prin intermediul căruia fiecare membru să îşi dezvolte abilităţile de comunicare şi de leadership, toate acestea ducând la dezvoltarea personală, profesională și la creşterea încrederii în sine." Ce se întâmplă acolo? Membrii învață ținând discursuri în fața colegilor și primind feedback de la aceștia. 

În timp, descoperi faptul că Toastmasters te ajută nu doar la a ține discursuri și prezentări în fața unui public larg, ci și în viața de zi cu zi. Aici, poți învăța să te exprimi corect, să îți îmbunătățești comunicarea cu membrii familiei, cu prietenii, cu colegii. O altă direcție de învățare este cea de leadership, mai exact poți avea roluri în boardul clubului. Din board fac parte: președintele, vicepreședintele educație, vicepreședintele membrii, vicepreședintele PR, secretarul, trezorierul și sergentul. Fiecare astfel de rol implică anumite sarcini, iar în funcție de abilitățile pe care vrei să ți le dezvolți poți alege să devii unul din membrii boardului. 

Cluburile Toastmasters sunt prezente în majoritatea orașelor din România, iar în cadrul anumite evenimente organizate anual, ai ocazia să cunoști colegii din mai multe orașe, poți învăța ceva din experiența fiecăruia și îți poți extinde rețeaua socială. 

După 6 ani de când fac parte din această frumoasă comunitate (eu îi numesc familie), pot spune că le datorez foarte multe lucruri. Alături de ei am crescut, m-am maturizat, am învățat să îmi asum responsabilitatea, am învățat să primesc și să ofer feedback, am învățat să ascult activ, am învățat ce înseamnă să oferi fără a aștepta ceva în schimb, am învățat să îmi gestionez emoțiile pentru că acestea defapt nu dispar, am învățat să risc și mi-am dezvoltat relații de prietenie superbe în această comunitate. 

Pe tine ce te determină să îți învingi această frică? Ce abilități ai vrea să îți dezvolți? Ai fost vreodată la o astfel de ședință? 

PS: intrarea este liberă și oricine dorește să participe este binevenit.

Câteva momente surprinse de-a lungul anilor:










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vorbit în public ... ?  Când a fost ultimul moment în care ai avut de prezentat un proiect sau o idee în fața unui număr mai mare de oameni?...